Koronavirüse karşı bağışıklık sistemi nasıl güçlendirilir | TV16

SON DAKİKA

Koronavirüse karşı bağışıklık sistemi nasıl güçlendirilir

Son günlerde yeni tip koronavirüsten korunmaya yardımcı olabilecek besinler hakkında internette ve televizyonda birçok argüman ortaya atıldı …

Bu haber 13 Nisan 2020 - 1:36 'de eklendi ve 210 views kez görüntülendi.

Son günlerde yeni tip koronavirüsten korunmaya yardımcı olabilecek besinler hakkında internette ve televizyonda birçok argüman ortaya atıldı. Öncelikle şunu unutmayın; sizi yeni tip koronavirüsten koruyacak bir besin yok. Tek bir besinden mucize bekleyemeyiz ama sağlıklı bir ömür biçimi ve istikrarlı bir diyet ile bağışıklık sistemimizin gücünü mümkün olan en üst seviyeye çıkarabilir ve marazlara karşı daha dirençli hale gelebiliriz.

Yediğimiz ve içtiğimiz her şey bağışıklık sistemimizi tesirler. Marazlarla savaş edebilmek için kâfi ve istikrarlı beslenmek birinci koşuldur. Vücudumuzun gereksinim duyduğu tüm besinleri almamız, enfeksiyonlara karşı bağışıklık sistemimize yardımcı olur.

TEK BİR BESİNDEN MUCİZE BEKLEMEYİN

Ehliyetli ve istikrarlı bir beslenme planı, bağışıklık sisteminin güçlendirilmesi için değerlidir ve birçok besin, vücudun enfeksiyonla savaş direncini tesirler. Lakin, bağışıklığı artıracak yahut yeni tip koronavirüs üzere bulaşıcı virüslerden bizi koruyacak bir besin yahut besin takviyesi olmadığını hatırlamak kıymetlidir.

Bağışıklık sisteminin güçlendirilmesinde her besinin münferit bir kıymeti ve rolü var ve yalnızca bir besin üzerine odaklanmak nispeten yanlış. Çoğunlukla internette önümüze çıkan “mucize besin”lere aldırış etmeyin, tek bir besinden “kahramanlık” beklemeyin.

Bağışıklık sistemi, vücudun enfeksiyonlarla uğraş etmesine yardımcı olan karmaşık bir ağ ve sağlıklı olarak çalışması için birçok farklı besin gerekli. Bu nedenle eczanelerde ve çeşitli marketlerde C vitamini ve çinko takviyelerinin raflardan uçtuğu bu periyotta, bağışıklık sistemindeki sair değerli besinleri hatırlamak ve istikrarlı bir diyete yönelmek kusursuz bir seçim olacak.

BAĞIŞIKLIK İÇİN EN DEĞERLI BESİN UNSURLARI

İşte bağışıklık sistemimiz için değerli olan besin hususları ve bulundukları besinler.

C Vitamini: C vitamini bağışıklık hücrelerinin patojenlere saldırmasına yardımcı olur, eski bağışıklık hücrelerini enfeksiyon kesiminden temizlememizi sağlar ve başkaca cildin korunmasına yardımcı olur. Narenciye, yeşil sebzeler, biber ve domateslerin hepsi güzel bir C vitamini kaynağıdır.

Çinko: Çinko, yeni bağışıklık hücreleri üretmeye yardımcı olur. Virüslerle savaşmada değerli bir rol oynayan çinko, bağışıklık hücreleri arasındaki muhaberenin sağlanmasına yardımcı olur. Et ve kümes hayvanlarından peynir ve kepekli tahıllara kadar birçok çeşitli kaynağı vardır.

D Vitamini: D vitamini düşüklüğü, bağışıklığı etkileyen en değerli faktörlerden biri. D vitaminin asıl kaynağı gübeş ışığıdır fakat yağlı balıklar ve yumurta da D vitamini içerir. Besinlerden kâfi D vitamini almak ekseriyetle güçlükle olduğu için bir takviye almayı ve inançlı raddelerde güneşte daha sık devir geçirmeyi düşünebiliriz. Ama salgının olduğu bu günlerde çoğumuzun konutta kalması ve mahsusen kendi kendini izole etmesi gerektiği için bir D vitamini takviyesi almayı düşünebilirsiniz.

Selenyum: Selenyum, yeni bağışıklık hücreleri üretmek için hayati kıymete sahiptir ve enfeksiyona karşılığı güçlendirmeye yardımcı olur. Yağlı tohumlarda, bilhassa kaju ve ayçiçeği tohumlarının yanı sıra yumurta, sakatat, balık ve kabuklu deniz eserlerinde bulunur.

Demir: Demir, bağışıklık hücrelerinin direncini muhafazaya yardımcı olur. Çeşitli et ve sebzelerde bulunur. Sakatat, al et ve balık üzere hayvansal kaynaklı demir, bitkisel kaynaklı demirden daha kolay emilir.

A Vitamini: Virüsler yahut bulaşıcı bakteriler üzere yabancı hücreleri tanımlamaya yardımcı bir çeşit beyaz kan hücresi olan T Hücrelerinin güçlendirilmesinde değerli bir rol oynar. A Vitamini kaynakları arasında balıklar, başta karaciğer olmak üzere sakatatlar, tam yağlı süt ve eserleri, yumurta sarısı, beta karoten içeren koyu yeşil yapraklı sebzeler ve turuncu renkli meyve ve sebzeler.

Folat: Folat, yeni bağışıklık hücrelerinin üretiminde değerli bir rol oynar. Yeşil sebzelerde, bakliyatlarda, meyvelerde, kabuklu yemişlerde, peynir ve ekmekden folat alınabilir.

B6 Vitamini: Bu vitamin yeni bağışıklık hücreleri üretmeye ve bağışıklık hücrelerinin muhabere kurmasına yardımcı olur. B6 vitamini kaynakları arasında kümes hayvanları ve balık, kahvaltılık tahıllar, yumurta sarısı, soya fasulyesi, susam ve muz, avokado ve yeşil biber üzere birtakım meyve ve sebzelerde bulunur.

B12 Vitamini: Yeni bağışıklık hücreleri üretmek için değerli olan B12 vitamini, et, balık, süt, peynir ve yumurta üzere hayvansal eserlerde bulunur.

Bakır: Besin hususları düşünülürken çoğunlukla unutulan bakır, bağışıklık hücrelerini muhafazaya yardımcı olur. Ekmek, kepekli tahıllar, pirinç, kinoa, et, balık, bakliyat, avokado, kuru meyve ve kuruyemişler de dahil olmak üzere birçok besinde bulunur.

BESİN TAKVİYELERİ SAĞLIKLI BİR DİYETİN MEKANINI TUTAMAZ

Bağışıklık sisteminin güçlenmesi için birçok farklı besin gerekir. Vitamin ve mineral takviyeleri kelam konusu olduğunda, pratikliği cazip gelse de, enfeksiyonları önleyebileceği yahut tedavi edebileceğine dair bir kanıt yoktur.

C vitamini takviyelerinin soğuk algınlığının mühletini ve şiddetini azaltabileceğine dair birtakım kanıtlar vardır, lakin test edilen illetin nedeni yeni tip koronavirüsden külliyen farklı bir virüs çeşididir. Çinko takviyelerinin soğuk algınlığı üzerindeki tesiri hakkında da kimi araştırmalar yapılmıştır, lakin tekrar, takviyelerin koronavirüse karşı korunmada rastgele bir yararı olup olmaycağını şu an için bilmiyoruz.

Ehliyetli, istikrarlı ve sağlıklı bir diyet, takviyelerde bulamayacağınız birçok doğal bileşik sağlayabileceğinden, diyetiniz ile mümkün olduğunca çok besin almayı hedeflemek her hengam en düzgünü olacaktır.

Yazımı, Hipokrat’ın şu kelamıyla bitirmek istiyorum; “Besinler ilacınız, ilacınız besinler olsun”

Ensonhaber

HABER HAKKINDA GÖRÜŞ BELİRT

Yorum Yok
YASAL UYARI! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen kişiye aittir.